Kejayaan anak-anak kita membaca sebenarnya bergantung juga kepada bahan yang sesuai, kaedah yang tepat, kesungguhan kita dan kesediaan membaca anak-anak pada usia mereka masih kecil.

Kita harus sedar bahawa "Celik huruf bukanlah satu anugerah, tetapi ia adalah hak setiap kanak-kanak" yang harus ditunaikan oleh setiap ibu bapa atau guru.

Tuesday, December 21, 2010

2ND BATCH OFFER

Berikutan permintaan yang menggalakkan..
2nd batch offer dibuka bagi setiap pembelian buku2 keluaran READNETWORK dgn penghantaran secara percuma.
Sesiapa yg berminat, sila sms @ 016-696 5295 atau email ke ummibijak@yahoo.com .
Sila submit order dan full payment as booking by this week. Dan delivery akan dilakukan by next week..setelah tawaran ditutup.
TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA..
"pendidikan anak-anak adalah keutamaan kita"
Read rest of entry

Thursday, December 9, 2010

PENGHANTARAN PERCUMA DIS 2010

PENGHANTARAN PERCUMA UNTUK PEMBELIAN BUKU PADA BULAN DISEMBER 2010.

Perlu pre-booking terlebih dahulu dengan pembayaran penuh. Stok akan sampai pada pertengahan bulan. Sesiapa yg berminat, sila tinggalkan pesanan melalui sms @ 016- 696 5295 atau email @ ummibijak@yahoo.com ataupun pm di Facebook.

Terima kasih..
Read rest of entry

Sunday, November 28, 2010

Kepentingan Zat Kepada Anak-anak

TANDA ANAK TIDAK CUKUP ZAT

Bagi menjamin anak mencapai potensi dengan sepenuhnya, adalah penting bagi ibu bapa memberikan makanan yang sesuai dengan jumlah yang betul di samping menggalakkan mereka bergiat dalam aktiviti fizikal.

Antara yang diperlukan ialah zat besi, zink, kalsium, iodin dan Vitamin A. zat besi boleh diperoleh daripada daging, ikan, hati, kuning telur, bijirin, sayur-sayuran berdaun hijau dan sayur jenis kekacang.

Kekurangan zat besi menyebabkan kurang darah dan memberi kesan terhadap perkembangan mental atau perkembangan saraf motor dan perubahan tingkah laku. Kekurangannya juga boleh membuatkan anak tidak dapat memberi tumpuan, pucat dan lesu.

Gangguan otak, pertumbuhan terencat, disleksia serta daya tahan penyakit terjejas berpunca daripada kekurangan zink. Tanda-tanda anak kekurangan zink dapat dilihat apabila mereka tiada selera, hilang deria rasa dan susah sembuh. Zink boleh diperoleh dengan memberi anak makan daging, kekacang seperti sayur kacang, pis, dal dan kacang tanah.

Jika anak sering mengadu sakit otot, sakit badan dan kekejangan otot atau ibu bapa melihat kuku mereka rapuh, kulit kering dan bersisik, bermakna mereka kekurangan kalsium.

Ia boleh mengakibatkan tulang rapuh, tinggi risiko patah tulang, penyakit riket dan osteoporosis apabila umur meningkat. Bagi mengelakkan gejala ini, ibu bapa digalakkan memberi anak makanan seperti susu, sardin, ikan bilis, sayur berdaun hijau dan produk kacang.

Iodin juga penting untuk tumbesaran kanak-kanak. Ia boleh dibekalkan oleh makanan seperti rumpai laut, makanan laut, telur, daging dan produk tenusu.

Kekurangannya boleh mengakibatkan kerosakan otak, hipotiroid, pertumbuhan kognitif dan perkembangan saraf motor terjejas. Tanda-tanda seperti bengkak di leher dan mata terbonjol mungkin menunjukkan bahawa anak kekurangan sumber zat ini.

Vitamin A pula penting untuk kesihatan mata anak. Kekurangannya boleh mengakibatkan penglihatan terjejas teruk, buta dan meningkatkan risiko diserang penyakit teruk.

Mungkin membawa kepada masalah rabun waktu malam. Hati, limau dan sayur-sayuran serta sayur berdaun hijau tua adalah pembekal Vitamin A.

Sungguhpun demikian, Dr Tee mengingatkan ibu bapa supaya tidak lekas panik dan memaksa anak mengambil pelbagai makanan berkhasiat sehingga terlebih makan. Jika anak makan terlampau banyak dan kurang bersenam, bimbang mereka akan menjadi gemuk atau obes.

"Selain obes, kita juga tidak mahu kanak-kanak ini mendapat nutrien berlebihan yang berpunca daripada terlebih ambil mikronutrien. Misalnya anak mendapat nutrien yang berlebihan daripada jumlah vitamin larut lemak A, D, E dan K. Biasanya ia berpunca sama ada daripada makanan atau suplemen makanan".

Ini boleh memudaratkan kerana vitamin terlarut lemak boleh terkumpul pada tisu-tisu lemak dan mengakibatkan toksik berlebihan dalam badan.

Menurutnya, bagi mengelakkan keadaan ini, berilah makanan yang seimbang kepada anak. Kaedah ini dapat membekalkan semua jenis vitamin dan mineral yang diperlukan mereka mengikut kombinasi dan jumlah yang betul.


-- BERNAMA
Read rest of entry

Khasiat Tiram Untuk Anak Hiperaktif

Khasiat Tiram Utk Anak Hiperaktif


Adakah anda mempunyai anak yang hiperaktif atau tidak tahu duduk diam?
Mungkin tabiat anak anda itu boleh anda atasi jika anda tahu akan puncanya.
Tidak semua anak dilahirkan hiperaktif kerana ada sebahagiannya menjadi
begitu kerana beberapa faktor seperti sumber makanan dan alam persekitaran.
Ikuiti cerita di bawah, mungkin anda akan juga boeh mendapat manfaatnya.

Waktu kecilnya ibu dan ayah Asraf tidak pernah mengesan bahawa Asraf ada
masalah. Mereka mengganggap Asraf anak biasa sungguhpun lambat menjulur,
lambat berjalan, tidak pernah merangkak dan hingga sekarang, ada
masa-masanya dia menulis terbalik, bercakap terbalik kadang-kadang nampak
leka dengan diri sendiri.

Apabila Ainon, ibunya menyebut anaknya lambat bercakap, neneknya sentiasa
menyahut "tak usah susahlah, ayahnya pun dulu lambat bercakap, budak-budak
ada yang cepat! , ada yang lambat." Masalah Asraf hanya ketara waktu dia
mula bersekolah. Di dalam kelas, Asraf sentiasa berjalan ke sini dan berjalan
ke sana. Asraf tidak boleh duduk diam dan dengan itu sering dihukum oleh
guru-gurunya. Di rumah pula Asraf suka mengusik adik-adiknya. Di akhir
tahun satu di sekolah Asraf menunjukkan prestasi yang amat rendah.

Ibu dan ayahnya membawa Asraf berjumpa dengan pelbagai doktor, pakar dan
bomoh tetapi keadaannya makin sehari makin teruk. Setiap hari di sekolah,
Asraf dihukum oleh gurunya seperti berdiri di atas bangku dan kadang-kadang
dikurung dalam bilik kerana sering menganggu kawan-kawan.

Satu hari secara kebetulan ayahnya membeli kerang tiram. Ibunya merebus
tiram tersebut dan Asraf serta adik-adiknya berebut-rebut memakannya.
Selepas hampir satu jam, perangai Asraf agak luarbiasa. Ibunya terkejut,
kerana Asraf boleh duduk menonton dari mula hingga akhir. Pada petang itu,
Asraf mengambil beg sekolah dan membuka bukunya satu persatu.

Ibu bertanya ayahnya "apa yang ada di dalam kerang yang menyebabkan
kelakuan Asraf berubah?" Mereka perlu mencari jawapannya.

Hari esoknya si Ayah membeli tiram lagi, Demikian juga selepas makan tiram
Asraf lebih tenteram, tidak terlalu agresif dan tidak lagi mengeluarkan
perkataan-perkataan yang tidak elok.

Secara kebetulan juga ibu dan ayah Asraf menerima risalah tentang Kursus
NURY dari seorang kawan sepejabat. Di Nury, ibu dan ayahnya mendapat
jawapan kepada persoalan mereka.

Masalah Asraf jelas sekali ialah masalah kekurangan ZINK lebih-lebih lagi
dia amat suka makanan-makanan yang terlalu mengandungi gula seperti gula
pasir, coklat, aiskrim, gula-gula dan kuih. Di dalam biliknya, ayah Asraf
menemui satu beg plastik yang mengandungi bungkusan gula-gula.
Makanan-makanan seperti ini mengurangkan zink dan menyebabkan tekanan atau
stres dan berperangai hiperaktif : tidak boleh duduk diam.

Alahan ini menyebabkan Asraf mengalami dyslexia di mana dia tidak boleh
melihat tepat dan mendengar dengan tepat. Itulah sebabnya Asraf membaca
terbalik, menulis terbalik dan bercakap terbalik. Keadaan seperti ini
menyebabkan Asraf sering dalam keadaan stres. Keadaan tekanan ini lebih
teruk apabila orang lain dalam persekitaran hidupnya tidak memahami
keadaanya.

Tiram mengandungi banyak zink. Setiap 100 mg mengandungi 14.3 mg zink jika
di banding dnegan daging merah yang mengandungi 6.4 mg zink sahaja dalam
setiap 100 mg daging merah. Itulah sebabnya setiap kali Asraf makan tiram,
dia lebih tenteram, tidak menjerit-jerit dan boleh memberi tumpuan.

Di Nury, ibu dan ayahnya dinasihatkan setiap hari mengurangkan jumlah gula,
coklat, gula-gula, kuih-muih dan minuman yang bergula sehinga Asraf berhenti
sama sekali makanan dan minuman bahan-bahan ini.

Ibu dan ayanhyan juga dinasihatkan supaya memberi Asraf vitamin dan galian
tambahan termasuk zink. Keadaan Asraf beransur berubah. Sekarang Asraf
berumur 12 tahun dan baru sahaja masuk ke sekolah menengah. Asraf merupakan
murid yang telah boleh mengikuti ajaran guru-gurunya. Di rumah juga Asraf
adalah abang kepada adik-adiknya. Demikianlah cerita Asraf : dengan izin
Allah tiram telah memberi cahaja semula kepada hidupnya. Alhamdulillah
Read rest of entry

Wednesday, November 24, 2010

ANAK PELAT

Alahai anak pelat. Bila masuk buku 2 “Bacalah Anakku”, anak mula belajar menyebut bunyi “k” (keh). Memang agak susah untuk anak kecil menyebut bunyi /k/. Selalunya, di usia 3 ½ tahun, kanak-kanak akan dapat menyebut bunyi ini.

Tetapi, masih juga terdapat anak-anak yang berusia 4-5 tahun yang sukar menyebut bunyi /k/ . Apa yang perlu dilakukan??

Jika anak mengeluarkan bunyi /t/ instead of/k/, mungkin kedudukan lidahnya tidak betul. “Kuku jadi TUTU, Kaki jadi TATI”..hasilnya.. “TUTU TATI”.
Untuk mengeluarkan bunyi /k/, lidah sepatutnya jatuh ke bawah bukan menyentuh gusi keras di belakang gigi atas. Bahagian belakang lidah juga akan terangkat dan menghalang angin.


Apa kita boleh lakukan ialah :

1. BARINGKAN anak di lantai sambil menyebut /k/ sebanyak 10 kali. Apabila baring, lidah akan jatuh ke bawah dengan sendirinya dan memudahkan kanak-kanak menyebut /k/ dengan betul.

2. MINUM DENGAN STRAW. Ini akan melatih anak mengangkat bahagian belakang lidah (tounge retraction). Untuk latihan yang lebih berkesan, beri anak menghisap nestum sederhana pekat selain air. Anak yang dapat minum dengan straw sebegini sepatutnya dapat juga meletakkan lidahnya dengan betul untuk menyebut bunyi /k/ (dan juga /g/)

3. MELATIH MENIUP BUIH. Anak juga boleh dilatih meniup buih menggunakan straw besar (5cm).

4. BERKUMUR

5. TEKAN LIDAH anak ke bawah, kepada keddukan lidah untuk menyebut bunyi /k/ atau /g/ menggunakan "tounge depressor" atau "batang aiskrim". Latihan ini MESTI dilakukan oleh Speech Therapist. Ibubapa dan guru tidak dinasihatkan melakukan latihan ini bersendirian.


Kemudian, latih anak :

1. Menyebut bunyi /k/ 10 kali berturut-turut.

2. Sebut sukakata yang bermula dengan /k/.. ka ki ku ke ko.

3. Sebut perkataan-perkataan yang bermula dengan /k/ seperti "kaki". Latih sebut sekurang-kurangnya 20 perkataan.

4. Sebut perkataan yang ada bunyi /k/. seperti "buku".

5. Sebut perkataan yang berakhir dengan /k/ seperti "emak".

6. Sebut ayat yang bermula dengan /k/ seperti "Kasut kawan Kimi".

7. Lakukan dengan kerap.


Sekiranya anak anda mempunyai masalah pertuturan yang ketara, adalah dinasihatkan untuk mendaatkan khidmat speech therapist di hospital-hospital.
Read rest of entry

Pencapaian 2010-anak 4 tahun



Anak yang didedahkan dengan penggunaan Kaedah Fonetik menggunakan Buku Bacalah Anakku mampu membaca dan mengeja dengan lancar dan fasih seawal umur 3-4 tahun. Anda mampu melakukannya dengan sedikit usaha dan pengorbanan untuk kejayaan anak-anak di masa depan. Dapat membaca pada usia awal dapat mendedahkan anak-anak dengan bahan bacaan dan ilmu pengetahuan yang bermanfaat daripada sekadar bermain dengan alat permainan yang kurang berfaedah.

Dedahkan anak-anak dengan minat membaca pada usia muda agar bertambah ilmu di dada. Bawalah anak-anak mengunjngi perpustakaan dan kedai-kedai buku sekerap yang mungkin.

Berikan anak-anak hak mereka.. yang menjadi tanggungjawab dan kewajipan setiap ibubapa.
Read rest of entry

Monday, November 8, 2010

Penghantaran Percuma

Penghantaran percuma untuk setiap pembelian buku2 belajar kanak2 melebihi RM100.

Terima kasih.
Read rest of entry

Wednesday, July 7, 2010

HANDMADE CHOC







HANDMADE CHOCOLATE UNTUK TEMPAHAN.


Kepada yg berminat untuk menempah coklat berisi kekacang, raisins atau cornflake choc untuk hari raya, sebagai "Gifts", Hantaran atau special dedications.. anda boleh berhubung dgn saya untuk sebarang pertanyaan melalui email di ummibijak@yahoo.com @ sms 016-6965295. Atau temui saya di facebook saya.

Anda boleh buat pilihan choc kegemaran anda samada dark choc, white choc atau milk choc (kaler coklat).
Read rest of entry

Wednesday, June 16, 2010

Si cilik pintar, terang hati

Si cilik pintar, terang hati

Oleh Siti Zarinah Sahib
sitizarinah@hmetro.com.my
2010/06/15

KUALA LUMPUR: Pertuturannya mungkin kurang sempurna, namun Darwisya Adriana Rozali yang baru berusia tiga tahun lapan bulan sudah mampu menghafaz 30 surah pendek dalam al-Quran.

BIJAK...Darwisya Adriana (kiri) mengajar  Darwish Adrian mengaji.
BIJAK...Darwisya Adriana (kiri) mengajar Darwish Adrian mengaji.
Malah, si comel itu juga adakala mengajar adiknya, Darwish Adrian, 2, mengaji manakala Darwish Adrian sendiri sudah boleh menghafaz surah al-Waqiah walaupun hanya mampu membaca pada hujung ayat.

Menurut ibu dua beradik ini, Mazlina Ramli, lewat 30-an, ketika berusia dua tahun lapan bulan, Darwisya Adriana sudah menghafaz lapan surah pendek dan pada usia tiga tahun dua bulan, dia sudah boleh menghafaz 30 surah pendek.

Kata Mazlina, kelahiran Darwisya tiada beza dengan bayi lain, malah dia sendiri tidak mengalami sebarang alahan atau tanda pelik. Anak sulungnya itu sendiri lambat berjalan dan bertutur.

“Namun, sejak usia enam bulan, saya sudah mendedahkannya ayat al-Quran menerusi cakera padat video (VCD) surah al-Furqan,” katanya yang menetap di Shah Alam, Selangor.

Mazlina yang menjalankan perniagaan sendiri berkata, setiap pagi anaknya diperdengarkan bacaan al-Quran terlebih dulu sebelum mereka mula menonton televisyen.

Pada waktu malam, dia mengambil masa 30 minit sehingga satu jam untuk mengajar anaknya mengaji mengikut kaedah Iqra’.

Baginya, tiada rahsia besar di sebalik keupayaan anak-anaknya itu kerana semua ibu boleh memiliki anak seperti Darwisya Adriana asalkan ia disertai teknik pembelajaran tepat.

“Asalnya saya mahu menghantar anak saya mengaji al-Quran di tempat yang menyediakan perkhidmatan itu, namun tiada seorang pun yang sanggup mengajar Darwisya Adriana yang ketika itu baru berusia setahun.

“Justeru, saya mula mencari kaedah sesuai mengajar anak bermula daripada lahir sehingga usia tiga tahun,” katanya.

Mazlina menggunakan set buku dan VCD Al-Furqan bermula sejak bayi sehingga kedua-dua anaknya mengenal huruf dan boleh membaca.

Selepas set berkenaan habis dibaca, dia menyambung kepada buku Iqra’ jilid satu hingga enam dan untuk hafazan, dia menggunakan kaedah Al-Huffaz iaitu buku hafazan untuk satu juzuk dalam satu set.

“Untuk membiasakan dengan sebutan yang betul dan tajwid sempurna, saya selalu memperdengarkan pada mereka bacaan al-Quran daripada VCD pada setiap pagi dan Maghrib.

“Dia sendiri akan tahu bacaannya salah kerana selalu mendengarnya daripada VCD,” katanya.

Kemampuan Darwisya Adriana turut diuji Akademi Darul Huffaz yang terletak di Kajang serta mendapat sijil hafazan 30 surah terakhir daripada akademi terbabit.

“Tentunya ini satu pencapaian yang amat membanggakan saya. Saya berharap anak saya dapat khatam al-Quran sebelum usianya mencecah empat tahun,” katanya.

Mazlina juga amat mementingkan pemakanan untuk anak-anaknya kerana makanan yang terjamin halal wajib untuk penghafaz al-Quran.

Antara makanan yang biasa diberikan untuk anaknya ialah kacang badam, kismis, kurma, madu, habbatus sauda, buah zaitun dan air yang dibaca dengan surah Taha.


Read rest of entry

Tuesday, June 8, 2010

PENGHANTARAN PERCUMA

PROMOSI :

PEMBELIAN SETIAP BUKU DENGAN PENGHANTARAN PERCUMA.

Pembelian melebihi Rm100, akan menerima kad doa secara PERCUMA.


Terima kasih.
Read rest of entry

Friday, April 16, 2010

SKIPPING baik untuk Pembangunan Fizikal & Intelek Anak


Skipping - Permainan Meningkatkan Pembangunan Fizikal dan Intelek Anak.

Lompat tali atau skipping ialah satu permainan, sekiranya diberi peluang adalah satu permainan yang sangat digemari oleh kanak-kanak. Dahulu, sebelum adanya permainan video, lompat tali adalah sat permainan yang dimainkan oleh anak-anak kita. Sekarang anak lebih mudah ke komputer atau permainan komputer dan ibu ayah pula takut anak-anak cedera kerana melompat dengan kawan-kawan.

Permainan skipping atau lompat tali adalah satu permainan yang sangat baik untuk pembangunan anak-anak. Permainan ini hendaklah digalakkan kepada semua anak, tidak mengira umurnya. Malah anak-anak yang berusia tiga hingga empat tahun juga berkemampuan untuk membuat dan patut mula diajar skipping. Mengapa NURY berkata skipping penting sehingga kita hendak memulakan sejak usia tiga hingga empat tahun lagi? Apa pula kaitanynya dengan pembangunan anak itu?

Ada banyak perkara yang menunjukkan skipping itu adalah satu aktiviti yang sangat baik bagi meningkatkan pembangunan fizikal dan intelek anak kita. Di antaranya ialah :

  1. Meningkatkan kemampuan anak mengimbangkan badannya.
  2. Meningkatkan prestasi koordinasi di antara mata, kaki, tangan dan badan (fungsi intermodal).
  3. Meningkatkan stamina dan sistem pernafasan
  4. Meningkatkan kesihatan dan kekuatan badan dan kemampuan sistem imuniti
  5. Memperkukuhkan Pembangunan otak korteks tertinggi yang bertanggungjawab terhadap kemampuan tertinggi manusia seperti membaca, menulis, bergimnastik, berenang, aktiviti intelek dan apa sahaja.

Serebelum atau otak kecil ialah bahagian otak yang bertanggungjawab ke atas imbangan badan, kedudukan dan pergerakan badan. Otak membangun apabila ia digunakan. Ia membangun mengikut konsep fungsi menetukan strukturnya (Functions Determine Structures). Lebih banyak digunakan, lebih meningkat fungsinya. Maka lebih banyak ia dibangunkan, lebih meningkat strukturnya.

Lompatan dan gerak geri skipping akan meningkatkan pembangunan otak kecil ini. Lebih sukar dan mencabar aktiviti dibuat, lagi meningkatkan pembangunan otak kecil ini. Ini bermakna, skipping boleh meningkatkan kemampuan mengimbangkan badan, mengawal kedudukan dan pergerakan badan. Kemampuan-kemampuan ini adalah perlu untuk membolehkan anak mempunyai pergerakan fizikal yang kemas dan halus.

Skipping juga boleh meningkatkan kebolehan anda melakukan gerak geri "inter modal". Apababila aktiviti skipping dilakukan, gerakan yang dilakukan oleh anak ialah kakinya melompat, tangannya memusing, matanya mengagak jarak, dan badan merasakan kedudukannya dengan tali. Kesemua gerakan ini berlaku secara serentak dan saling sefahaman. Inilah yang dikatakan gerak geri inter modal. Kalau tidak, anak tidak akan dapat melompat tali itu kerana tiada persefahaman.

Skipping juga boleh meningkatkan pertuturan kanak-kanak. Apabila anak melompat, otot-otot mulut yang mengawal pergerakan mulut untuk bertutur, akan turut dirangsang untuk meningkatkan kemampuannya. Skipping juga membina kemampuan anak meningkatkan rentak irama (rhythm) yang mana kemampuan rentak irama itu penting untuk semua gerak geri halus seperti lukisan dan cara berjalan yang cantik.

Semua manfaat ini dapat diperolehi dengan cara meminatkan anak itu terhadap skipping dan membantu anak itu sehingga boleh membuat skipping denan baiknya. Sekiranya anak itu bermasalah, dia kemungkinan besar akan menghadapi masalah untuk membuat skipping dengan betul.

Bagaimana Cara-caranya Mengajar Anak Melakukan Skipping?

Asas imbangan yang baik dan gerak geri anak perlu dibina dahulu dengan melakukan PHD (Primary Human Development), iaitu dari peringkat awal anak diberi menjulur dan merangkak dan seterusnya dia akan berjalan dan berlari.

Anak juga didedahkan kepada program vestibular iaitu program timang, timang atas-bawah dan timangan pusingan. Dengan program timang, kita akan membantu otak kecil ini membangun dan berfungsi dengan sebaik-baiknya kerana otak kecil mengawal gerak geri halus, imbangan tepat dan juga anak bertutur dengan baik, jelas dan tepat.

Menggalakkan anak kepada skipping dengan menunjukkan kepadanya bahawan ia adalah satu aktiviti yang mudah dilakukan dan menggembirakan. Galakkan seluruh keluarga melakukannya supaya sekiranya ibu dan ayah boleh melakukannya, tentu ia akan menarik minat anak untuk mencubanya. Seluruh keluarga akan mendapat manfaat daripada aktiviti ini. Jika ada anak kecil yang masih belum boleh melakukan aktiviti skipping tetapi dia sudah mula melihat sejak dia kecil lagi, dan dilakukan dengan perasaan gembira, anak itu nanti akan dapat memahami skipping sebagai perkara biasa dilakukan dan satu situasi yang menggembirakan.

Selain daripada mengeluarkan peluh untuk sihat, meningkatkan pembangunan otak kecil, ia juga boleh menambahkan ilmu. Anak boleh diajar nama tali, alat pemegang, tali diperbuat daripada apa, apakah tujuan aktiviti, dari mana asalnya permainan ini dan sebagainya.




Read rest of entry

Sunday, January 31, 2010

STORMREADERS NETWORK SDN.BHD.

Read rest of entry
Semoga perkongsian ini dapat dimanfaatkan bersama...

Saya mula berminat mendalami proses perkembangan intelek anak, sejak kandungan pertama pada 2006. Dengan membaca buku2 keluaran NURY, memahami cara pengajaran Glenn Doman dan menggunakan kaedah fonik Bacalah Anakku dalam pengajaran dan pendekatan mendidik anak..


-Nurul Huda Nordin-


Blog Widget by LinkWithin

networkedblogs

 

Recommended Product

  • ads
  • ads
  • ads
  • ads
  • ads
  • ads
  • ads
  • ads

My Blog List

Pendidikan Awal Kanak-Kanak Copyright © 2009 Shopping Bag is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal